joi, februarie 16, 2012

Un altfel de inceput...

     Zilele trecute ma inglodeam alene prin site-uri si pagini web care au mai mult sau mai putin sens gandinduma la motivatie. Nu la orice motivatie, ci mai degraba la motivatia de a scrie. Aflat inca sub impresia unui blog pesimist si a unei carti pseudoistorice a carei actiune are loc prin sec. I D.H., ma gandeam la motivul de baza ce sta ascuns in spatele dorintei de a scrie.
    Trist sau nu , am ajuns la un set intreg de motive si concluzii ce ne trimit pasii catre... tastatura, pentru ca deja, nu-i asa, pana si foaia sunt desuete.
    Pentru mine, dupa cum bine a observat cineva, este poate o cale de refulare, o supapa psihica sau un raspuns semimut la mediul inconjurator. Dupa cum am observat si in cadrul altor bloguri, scrisul este o buna oportunitate pentru multi de a se plange sau a-si plange de mila, in speranta ca vor trezi candva atentia cuiva. Creatiile din text sunt o exteriorizare a trairilor in general intense ale autorilor. Si, de aici, se naste ideea ca este nevoie de suferinta sau mai clar de trairi intense pentru a crea ceva de valoare? Practica si istoria tind sa ne dea dreptate....si voi continua in acest sens.
   Odata atrasa atentia cuiva, obtinand un interlocutor real, am observat cat de greu este sa continui acest "monolog" cu ceilalti, pe care tot tu l-ai starnit. Esti la multi pasi distanta de a deveni un scriitor. Pentru ca tu nu poti crea usor. Te poti exprima dar nu esti suficient de cizelat, stii sa scrii dar nu te poti exprima mereu cu adevarat si atunci cand te stradui oarecum "nemotivat" rezultatul este dezastros. Este in fapt acel text ce deseori umple spatiul bitilor fara sens sau fara rost.
     Avand acest spin in minte, am realizat de ce ne vine greu de fapt sa scriem un raspuns. Acesta nu vine din acele trairi intense, el nu ascunde nimic din suflet si are un carater obligatoriu prin natura omului de a relationa si interactiona cu ceilalti.
    Deoarece acest fapt imi este clar, mi-am propus ca in primul pas catre cizelarea mea ca "scriitor" de texte scurte sa invat sa profit de acest impuls, de acele trairi intense, dar....ca o variatie la stil...sa includ si acele impulsuri pozitive. 
   Constinet fiind ca, liber de orice constrangeri, am scris in urma impulsurilor preponderent negative si deoarece sunt adeseori incapabil de a scrie in lipsa oricarui impuls real (vezi statistica posturilor), nu am iluzia ca voi putea scrie despre orice subiect mai mult sau mai putin "la moda". Din acest motiv, doresc sa schimb usor jocul de lumini si cadrul imaginii, sa privesc nu doar umbrele ci si zona luminata pentru a vedea mai clar lumea din jurul meu.   Sper ca textele ce vor aparea sub aceasta lumina sa coloreze usor natura rece acestui blog si sa aduca in plus viziunea pereche a acestei lumi, una mai calda care are loc si de reusite si bucurii.
    Acest prim pas il fac pentru a diminua cu 1 numarul blogurilor triste, confuze, furioase,cu aer sinucigas sau flegmatic, ironic sau critic ce populeaza recurent galaxia bitilor; pentru ca vreau nu sa vad jumatatea plina sau jumatatea goala, ci paharul asa cum este el. Scriu pentru ca "I want to be the change that I want to see in the world!".

dedicat fetei zambitoare ce s-a ascuns aseara in  castronul cu piure.....
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasati un gand sa stiu ca ma cititi....